Een ‘summerbody-proof-barbecue’ organiseren? 5 cruciale tips! - VivaGezond

Een ‘summerbody-proof-barbecue’ organiseren? 5 cruciale tips!

Het barbecueseizoen is officieel begonnen. En laten we eerlijk zijn: het is aartsmoeilijk om je niet te laten verleiden door al dat lekkers. Viva Gezond heeft 5 tips om de zomerperiode slank door te komen.

1. Aperitiefhapjes zijn vaak niet echt gezond en bovendien stillen ze de honger voor je aan de eigenlijke barbecue begint. Serveer daarom allerlei rauwe groentjes met een yoghurtdip of hummus. Heerlijk én guiltyfree.

2. Tijdens een barbecue is de kans groot dat je meerdere (en bovendien grotere) porties eet. Gebruik daarom een kleiner bord en eet meer groenten dan vlees. Opgelet met sauzen natuurlijk!

3. Leg een papillotje op de grill. Barbecuevlees is vaak niet mager. Experimenteer daarom met verschillen soorten vis in papillotvorm. Als je toch liever vlees eet, kies dan voor kip, rund of kalkoen.

4. Gegrilde groenten zijn hélemaal in. En bovendien zullen de vegetarische gasten je dankbaar zijn. Courgette, aubergine, wortel, groene asperge, … zijn allemaal groenten die lekker zijn op de grill. Besprenkelen met olijfolie, een snuifje peper en zout erbij en klaar!

5. Opgelet met sauzen! Probeer zoveel mogelijk zelfgemaakte sauzen en dips te voorzien op basis van yoghurt en verse tuinkruiden.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Articles similaires